Вітаю Вас Гість
eMDi Label Produc. Slim K.1.M.
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Стилі RAP - розкладено по поличках
emdiДата: Середа, 24.09.2008, 02:14 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 30
Репутація: 3
Статус: Offline
Foreign Rap
Foreign Rap - це hip-hop з rap вставками на будь-якій мові, окрім англійського і іспанського. В основному, напрям foreign rap має європейське коріння. Ця музика нагадує Euro dance, а також American hip-hop. Цей стиль не такий жорсткий, як American або British hip-hop, він вибирає шлях найменшого опору, використовуючи знайому техніку, замість пошуку абсолютно нових можливостей. Знаменитим виключенням з цього правила став jazz-rap, який, як і European hip-hop підпав під значний вплив з боку англійських acid house і acid jazz. Пізніше всі ці напрацювання були зібрані в європейському hip-hop.

Pop-Rap
Pop-Rap - гібрид hip-hop бита і rap з могутнім мелодійним наповненням, який зазвичай є частиною хорової секції (приспів) в структурі стандартної pop-композиції. Pop-rap має тенденцію до зниження агресивності і підвищення ліричної цінності в порівнянні з вуличним hip-hop, хоча в середині-кінці 90-х років, деякі музиканти змішували цей стиль з hardcore елементами, намагаючись запобігти негативній реакції публіки щодо легкості і загальнодоступності їх музики. Стиль Pop-rap зародився в кінці 80-х років, коли такі виконавці, як RUN-D.M.C., L.L. Cool J і Beastie Boys почали виходити на основну музичну сцену. Незабаром після цього такі репери, як Tone Loc, Young MC, DJ Jazzy Jeff і Fresh Prince записали декілька синглів з акцентом на їх можливостях розповідати з сцени добродушні життєві історії, що і стало причиною їх величезного успіху в чартах. Їх прикладу пішли багато музикантів, випустивши цілий ряд однотипних добрих мелодій для вечірок. Оскільки можливість загального ухвалення інших напрямів була дуже реальною, то інші музиканти в цей час почали розвивати фьюжн rap з R&B і танцювальною музикою. Вони використовували семпли для створення мелодій. З появою в 1990 р. MC Hammer і Vanilla Ice, напрям pop-rap часто піддавався насмішкам (а іноді навіть піддавалося судовим переслідуванням) за бажання наслідувати широко відомим хітам, не вносячи до них ніяких значних змін, або взагалі їх не змінюючи. Такі випадки не змогли остаточно підірвати репутацію цього стилю, оскільки багато музикантів 90-х продовжували утримувати лідируючі позиції хит-парадов, розвиваючи при цьому звоє власне звучання (PM Dawn, Naughty by Nature, House of Pain, Arrested Development, Coolio, Salt-N-Pepa, Sir Mix-a-Lot і т. д.). Тим часом яскравий G-funk, належний Dr. Dre і Puff Daddy's Hammer продовжували незаконно привласнювати собі елементи pop-хітів 80-х років, що і допомогло таким напрямам, як gangsta і hardcore всзлететь на перші рядки чартов. До кінця 90-х років в стилі pop-rap домінували музиканти, на яких зробили вплив gangsta і hardcore, а також виконавці, змішуючі rap і urban soul.


Миколаїв-Дністровський

http://vkontakte.ru/id14533381?40048

 
emdiДата: Середа, 24.09.2008, 02:15 | Повідомлення # 2
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 30
Репутація: 3
Статус: Offline
Hardcore Rap
Тоді як цей термін може відноситися до декількох музичним напрями, Hardcore Rap відрізняється конфронтацією і агресією, як в ліричному сенсі, - це важкий, двайвовий битий, галасливі семпли і звукозапис, так і в будь-яких інших поєднаннях. Hardcore rap - це жорсткий, вуличний, напружений і часто загрозливий стиль (хоча останній епітет не завжди має місце, тут також знайдеться місце для гумору і яскравих фарб). Стиль Gangsta rap найближче взаємозв'язаний з hardcore rap, але не вся суть hardcore rap поміщена в темах, належних gangsta, хоча при цьому не можна не відзначити велику кількість збігів, особливо по частині hardcore реперов 90-х років. Вперше hardcore rap з'явився на східному побережжі (the East Coast) в кінці 80-х років, коли музиканти почали відходити від клубних ритмів. Музика і слова стали більше відображати часто жорстке навколишнє середовище міста, в яких вона зазвичай створювалася і виконувалася. До винаходу специфічної формули для напряму gangsta rap такі музиканти, як Boogie Down Productions (Нью-Йорк) і ICE-T were (Лос-Анджелес) в своїй творчості створювали докладні описи щоденного вуличного життя. Плюс до цього, хаотичні звукові комбінації у виконанні Public Enemy встановлювали нові стандарти в звукозаписній індустрії, а команда N.W.A. відзначила похмурість способу життя ghetto і gangsta появою енергійного чоловічого начала. На початку 90-х років hardcore rap став синонімом напряму West Coast gangsta rap. Це тривало до появи в 1993г. Wu-Tang Clan, чий вільний, мінімалістський біт, запомінающиєєся труби і синтезаторниє семпли, стали широко такими, що наслідують. Різкі, вуличні звуки hardcore rap допомогли йому стати найпопулярнішим стилем, що поєднує в собі елементи hip-hop в останній половині 90-х років. Його основа сьогодні - це часткове поєднань клубних мелодій, зацикленності на деньгах/ сексе/ насильстві, властивою напряму gangsta і випадкові соціальні коментарі того, що відбувається. Альбоми таких музикантів, як знамениті B.I.G., DMX і JAY-Z стали платиновими по об'ємах продажів. А бренд Master P, лежачий в основі gangsta-орієнтованого Southern hardcore, також став прибутковою комерційною силою, навіть у тому випадку, коли він не створював фьюжн хітів на такому ж рівні.


Миколаїв-Дністровський

http://vkontakte.ru/id14533381?40048

 
emdiДата: Середа, 24.09.2008, 02:16 | Повідомлення # 3
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 30
Репутація: 3
Статус: Offline
Jazz-Rap
Стиль Jazz-Rap був спробою з'єднати разом афро-амеріканськую музику минулих десятиліть з новою домінуючою формою сьогодення, що дозволило б віддати дань і вселити нове життя в перший елемент цього фьюжн, а також розширити горизонти другого. Тоді як ритми jazz-rap були повністю запозичені з hip-hop, то семпли і звукова текстура в основному прийшли з таких напрямів музики, як cool jazz, soul-jazz і hard bop. Цей стиль був найкрутішим і знаменитішим серед інших напрямів hip-hop, а багато виконавців демонстрували афро-центристское політичну свідомість, додаючи цьому стилю історичну достовірність. Зважаючи на інтелектуальний ухил цього напряму, не дивно, що jazz-rap ніколи не став фаворитом вуличних тусовок, але тоді про це ніхто і не думав. Самі представник Jazz-rap називали себе прихильниками позитивнішої альтернативи руху hardcore/gangsta, що потіснив лідируючу позицію rap на початку 90-х. Вони також стемілісь розповсюдити hip-hop серед слухачів, які не можуть прийняти або зрозуміти агресію міської музичної культури, що росте. Таким чином, jazz-rap знайшов основую частину своїх поклонників в студентських гуртожитках, а також підтримувався цілим поряд критиків і фанатами white alternative rock. Команда Native Tongues (Afrika Bambaataa) - цей незакомплексованний нью-йоркський колектив, що складається з афро-амеріканських rap груп, - став могутньою силою, що представляє стиль jazz-rap, включаючи такі групи, як A Tribe Called Quest, De La Soul і the Jungle Brothers. Також відомими музикантами, що почали свою творчість, раніше були Digable Planets і Gang Starr. В середині - кінці 90-х років, коли alternative rap став розбиватися на велике колічесвто підстилів, jazz-rap не часто ставав елементом нового звучання, проте, команда the Roots часто вставляла його в «живі» інструментальні hip-hop композиції.


Миколаїв-Дністровський

http://vkontakte.ru/id14533381?40048

 
emdiДата: Середа, 24.09.2008, 02:16 | Повідомлення # 4
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 30
Репутація: 3
Статус: Offline
Old School Rap
Old School Rap - цей стиль використовується дуже швидкими rap музикантами, які були вихідцями з New York City в кінці 70-х, - початку 80-х років. Old school («стара школа») легко відрізняється від решти напрямів своїм відносно спрощеним репом - більшість рядків займають приблизно однаковий час, а мовні ритми рідко змінюють напрям по ходу бітів композиції. Модуляція (пониження голосу) зазвичай точно потрапляє на біт, а коли такого не трапляється, то це не надовго, - звук повертається в початкову палітру для швидкого консонансу (узгодження). Основний акцент робився не на ліричну сторону музики, а просто на «старі добрі часи» - це було далеко від соціально озабоченой команди Grandmaster Flash, яка значно розширила горизонти rap музики. Більшість матеріалу в стилі old school rap мали веселий і жартівливий присмак міських вечірок і дискотек, де він зароджувався. Що дотримувався хорошого повільного темпу, стиль old school rap очевидно мав відмінний грунт для розвитку жіночого репа, проте ніхто не зміг досягти більшого успіху, чим Grandmaster Flash & Furious Five або Sugarhill Gang. Деякі композиції old school гралися в треках disco або funk, а інші були розбавлені синтензаторним супроводом (останній тип музики, з rap або без нього, був відомий під назвою electro). Історія записаних альбомів в стилі Old school rap починається в 1979 р. З появою двох синглів від Fatback "King Tim III" і Sugarhill Gang "Rapper's Delight", хоча цей рух розвивався до цього практично 10 років. Студія Sugarhill Records швидко стала центром стилю old school rap і домінувала на ринку звукозапису до того часу, поки в 1983-84 роках RUN-D.M.C. не вніс свій внесок до розвитку техніки звучання і не почав розвивати напрям hardcore urban. Їх звук і стиль незабаром повністю захопив rap простір, перетворивши клубну орієнтацію old school і funk спадщина 70-х в щось старомодне. При порівнянні з ускладненими ритмами і ріфмовкамі сучасного modern-day rap - або навіть з hip-hop (який вийшов в світ менш ніж через 10 років після "Rapper's Delight") - напрям old school rap може здаватися застарілим і трохи млявим. Проте кращі треки old school продовжують жити, як сама краща музика для вечірок - незалежно від нової ери, в якій ми живемо. Це дивно, зважаючи на той атівноє розвиток музичної культури.


Миколаїв-Дністровський

http://vkontakte.ru/id14533381?40048

 
emdiДата: Середа, 24.09.2008, 02:17 | Повідомлення # 5
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 30
Репутація: 3
Статус: Offline
Party Rap
Party Rap - басовий, галасливий hip-hop, єдиним завданням якого є підтримка ритму. Плутані, непослідовні тексти, без політичного підтексту, властивого напряму hardcore rap, плюс невелика частка майстерності з old school rap. Замість всього цього, ви отримуєте тільки музику, де домінують баси і барабани. Цей напрям тісно пов'язаний з музикою Miami bass, але зазвичай в композиціях можна зустріти одну єдину вокальну «родзинку» - як, наприклад, "Da Dip" або хор в "Rump Shaker" - яка робить цей запис тієї, що запам'ятовується.

Political Rap
Намагаючись рухатися вперед, залишаючи позаду атмосферу вечірок в стилі old-school rap, а також рухомі бажанням забути розчарування, пов'язані з inner-city blues (міський блюз у версії 80-х років), - декілька hip-hop команд вирішили змішати живий ритм з політичною доктриною для створення нового rap стилю. Такі команди, як Last Poets і Gil Scott-Heron, Public Enemy, що надихаються в 70-і роки політичними діячами країни, стали кращими музикантами серед political rap груп. Лідер цього напряму Chuck D робив фьюжн ритмів краще всіх реперов, продовжуючи звинувачувати уряд (у композиціях "Black Steel in the Hour of Chaos", "Fight the Power"). У своїй творчості він також звертався до таких тем, як культура білої Америки ("Rebel Without а Pause", "Burn Hollywood Burn") і різноманітним соціально-політичним конфліктам ("911 Is а Joke", "Night of the Living Baseheads"). Такі команди, як Bomb Squad, KRS-One і його група Boogie Down Productions також почали висловлювати свою думку, полязуясь жорсткими випадами і докорами у бік влади. Прикладом цьому служать композиції "Illegal Business" («Незаконний бізнес») і "Stop the Violence" («Зупините насильство»), які підтримували чорношкірих і зверталися до лідерів капіталістичного миру.

Те, що спочатку здавалося благодатним грунтом для розвитку музичної культури, насправді виявилося дуже недовговічним. Public Enemy зійшов з дистанції після 1991г., і не дивлячись на велику кількість свіжих записів від нового покоління політичних реперов (Poor Righteous Teachers, Paris, X-Clan, Disposable Heroes of Hiphoprisy), комерційна перевага і успіх нового hip-hop напряму - gangsta rap або G-funk - зробили звукозаписні компанії менш активними відносно менш успішної музики.

Rap
Для недосвідченого слухача вся музика rap і hip-hop може показатися однаковою. Але існує цілий ряд рівнів навіть в найпростішій rap композиції. У своїй основі hip-hop - це постмодерністський музичний жанр, який змітає знайомі звуки і тексти, показуючи в абсолютно новому світлі непередбачувані композиції. Ранні rap записи, традиційно звані "Old school" («стара школа»), були виконані за допомогою запису DJs scratching, зациклених барабанів плюс начитування rap поверх ритму, що вийшов. У міру розвитку цього жанру, перша hardcore rap команда RUN-D.M.C включила в його виконання hard-rock гітари і божевільний біт, а техніка scratch була замінена семпламі. Команда Public Enemy, що використала щільну комбінацію семплов, бита і білого шуму, довела техніку семплірованія до максимуму. Ця команда сприяла появі соціальної і політичної свідомості до hip-hop. Хоча це зникло в 90-і роки, коли напрям gangsta rap - спочатку створене командою NWA, яка використовувала звук Public Enemy як шаблон, - стало основною домінуючою формою. Стиль gangsta rap, який спочатку знаходився в прямій опозиції таким поп-орієнтірованним репперам, як MC Hammer, до 90-м рокам став м'якшим і стильнішим, що зрештою привело до великого стрибка його популярності. Свідоцтвом цьому служить зоряний зліт музиканта pop-gangsta Puff Daddy.


Миколаїв-Дністровський

http://vkontakte.ru/id14533381?40048

 
emdiДата: Середа, 24.09.2008, 02:18 | Повідомлення # 6
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 30
Репутація: 3
Статус: Offline
Underground Rap
Underground Rap розпадається на дві категорії. Це або hardcore hip-hop, який розширює музичні межі і відрізняється набагато цікавішими текстами, ніж gangsta кліше, - або hardcore gangsta rap, який зібрав в собі всі музичні і ліричні стереотипи цих жанрів. Ці два стилі сходяться в тому, що приділяють однаково мало уваги традиціям і умовностям основної музичної культури, - вони прославляють свій статус незалежності. Underground rap записується на крупних студіях менше, ніж hip-hop, але часто звучить однаково.

Southern Rap
Southern Rap, схожий на “третє колесо» між East Coast і West Coast hip-hop, з'явився в 90-х роках на багатій музичними напрямами сцені Miami, New Orleans і Atlanta. В кінці 80-х років, Southern rap в соновном асоціювався з Miami bass music, а також був відомий під назвою "Booty rap" за свої запальні ритми і домінування лірики. Основними виконавцями можна назвати команду Luther Campbell's 2 Live Crew, яка довела тему сексу в його текстах до максимальної межі, провокуючи галасливі протести від любителів цензури по всій країні. Звуки Miami bass розповсюдилися по всій території півдня США, головним танцювальним ритмом нації 90-х років. На цій сцені переважали такі виконавці, як Tag Team, 95 South, the 69 Boyz, Quad City DJ's і Freak Nasty. Всі вони випускали велике колічесвто хітових синглів (наповнених куди відвертішими текстами, ніж у Campbell). Atlanta належав цілий ряд виконавців в стилі важкого party rap, тут також розвивався характерніший (і що визнається критиками) стиль, що суміщав в собі класичний Southern soul. Інтелектуальна команда Arrested Development стала першою, такою, що мала величезний успіх на національній музичній сцені 1992 року. Декілька років через їх успіх повторили Organized Noize, особливо OutKast і Goodie Mob.

Якщо Atlanta стала творчим центром напряму Southern rap, то New Orleans був, природно, його комерційною меккой. Master P побудував прибуткову імперію за допомогою звукозаписної компнії No Limit. Більшість альбомів, запісанниз на студії No Limit відносилися до напряму West Coast G-funk, Wu-Tang-style hardcore і нічому іншому, як gangsta ліриці. Студія No Limi випускала музичну продукцію з продуктивністю заводської потокової лінії і стала постійним учасником національних альбомних чартов кінця 90-х років. До кінця десятиліття студія Cash Money (New Orleans) і її house продюсер Mannie Fresh - чий спеціальний підхід дозволив переробити звуковий матеріал Southern bass - провели справжній національний прорив, представивши на музичному стилі команду Juvenile як законний конкурент існуючих фаворитів.


Миколаїв-Дністровський

http://vkontakte.ru/id14533381?40048

 
emdiДата: Середа, 24.09.2008, 02:20 | Повідомлення # 7
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 30
Репутація: 3
Статус: Offline
West Coast Rap
West Coast Rap домінував на hip-hop сцені в середині 90-х років, створюючи популярність напряму gangsta rap, що з'явився, і продовжуючи статус Dr. Dre, як одній з найвпливовіших фігур з rap історії. Хоча, навіть якщо запатентований Dre стиль G-funk багато в чому визначав звук і стильову спрямованість на західному побережжі (West Coast), то каліфорнійська rap сцена була набагато різноманітніша. У середині-кінці 80-х років, West Coast rap в основному імітував East Coast party rap, вважаючи своєю батьківщиною майстрів «старої школи» (old-school). Проте, як Los Angeles, так і Bay Area незабаром виявилися дуже родючим грунтом для розвитку музичної культури. У Лос-Анджелесі записувалися ICE-T в стилі proto-gangsta, впливові музиканти з вираженою перевагою Latino ритмів Cypress Hill і пародійні Pharcyde; а район Bay Area у свою чергу представив прихильників «блакитних» ритмів Too $hort, добродушних Digital Underground воодешвленних P-Funk, а також прорив на pop сцені музиканта і реп виконавця MC Hammer. Коротше кажучи, West Coast rap став таким же електронним і важко визначуваним, як East Coast rap. Проте, альбом команди N.W.A. під назвою Straight Outta Compton (1989г.) в стилі ganhstra-rap встановив певніший формат стилю West Coast style - його звук відрізнявся жорсткістю і мінімалізмом, а тематика чергувалася від грубого гедонізму до справедливо обурених коментарів соціальної політики. Після відходу з команди N.W.A., Ice Cube почав сольну кар'єру і записав декілька альбомів, в яких простежувався той же ліричний тон, але використовувався галасливий звук в стилі Public Enemy. А його согруппник Dr. Dre відкрив команду Snoop Doggy Dogg, підписав контракт із студією Death Row Records, де в кінці 1992 р. вийшов альбом The Chronic, який визначив напрям G-funk і тим самим дав початок появі цілого ряду імітаторів. У альбомі The Chronic використовувався в основному стиль gangsta - тобто тужливі синтезатори, розкотисті біти P-Funk і глибокий, повільний ритм. Відзначимо також, що цей альбом зробив студію Death Row найбільшою звукозаписною компанією в стилі hip-hop початку 90-х років, що працює з хітами таких виконавців, як Snoop, Warren G., Tha Dogg Pound і багато інших. Суперечлива зірка напряму gangsta 2Pac почав працювати на цій студії в кінці 1995г., перетворившись на суперзірку після виконання дуетом з Dre композиції "California Love". А Coolio вибрав більш pop-орієнтовану версію напряму West Coast і пробився на верхні строчки хит-парадов на початку цього ж року (1995 р.) з піснею "Gangsta's Paradise." Проте, домінування звучання West Coast незабаром зійшло нанівець - 2Pac був убитий в 1996г., Dre пішов з музики, а президент компанії Death Row Suge Knight отримав поміщений під варту за коммерчеськте махінації. До кінця 90-х років, основна увага hip-hop виконавців була спрямована знов до East Coast, а також до південного напряму, що вже розвивається (South).


Миколаїв-Дністровський

http://vkontakte.ru/id14533381?40048

 
emdiДата: Середа, 24.09.2008, 02:20 | Повідомлення # 8
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 30
Репутація: 3
Статус: Offline
Hip-Hop
У термінології rap музики, Hip-Hop зазвичай відносять до культури - що малює на стінах будинків, танцюючою breakdance і крутить «винив» на додаток до реповим ріфмовкам - що оточує музику. Як музичний стиль, проте, hip-hop відноситься до типу музики, яка створюється, зважаючи на всі ці атрибути. Оскільки напрям обертався на музичній сцені достатньо давно, щоб мати історію свого розвитку, то hip-hop команди стали озиратися на творчість таких old-school майстрів, як MCs Kurtis Blow і Whodini, а також DJs Grandmaster Flash і Afrika Bambaataa. Насправді останній сплеск популярності (Zulu Nation) відбувся в кінці 80-х років навколо двох найвідоміших hip-hop виконавців - De La Soul і A Tribe Called Quest. У 90-і роки, коли відбувся справжній прорив в rap музиці, десятки hip-hop музикантів стали повертатися до витоків old school («старої школи»), включаючи таких андерграунд реперов як Mos Def і Pharoahe Monch.

Hip-Hop/Urban
Музика Hip-Hop і Urban з'явилася в кінці 70-х років, історії їх розвитку часто перепліталися. Напрям Urban Soul вийшов з м'яких моделей Philly Soul і розважального disco. Urban також багато (якщо не більше) запозичив і популярного стилю pop, як і у класичного soul. Таким чином, завдяки пластам синтезатора, професійному музпроїзводству і баладній орієнтації, Urban Soul рідко був похід на справжній soul. Він звучав швидше, як pop, що і послужило одній з причин його домінування в афро-амеріканськом музичному жанрі 80-х років. Деякі музиканти, такі як Michael Jackson і Prince, пожвавили цей жанр, порушивши традиції, але більшість Urban музикантів продовжували їм слідувати, - у когось виходило краще (Luther Vandross), у когось гірше. До кінця десятиліття стиль Urban став як експеримент застосовувати Hip-Hop новинки. Hip-Hop - це узагальнювальний термін для позначення rap і породженої ним культури. Спочатку rap був украй простим, вокалісти читали його під scratch і барабанний біт, але у міру свого розвитку цей напрям ускладнювався. Реппери в стилі Hardcore, такі як RUN-D.M.C. і Boogie Down Productions, вважали за краще використовувати мінімум бита і робити акцент на ліричній композицій, іноді додаючи партії hard-rock гітар. Вони підготували трамплін для появи Public Enemy, чиї різкі, політичні ритми і жорсткий біт стали новаторськими в кінці 80-х початку 90-х років. До цього часу Urban увібрав в себе елементи Hip-Hop, що виразилися у формі New Jack Swing, - напрям музики Urban soul з реповимі ритмами. Більш того, такі реппери як MC Hammer, Young MC і Vanilla Ice дозволили собі пом'якшити «гострі краї» Hip-Hop, щоб мати можливість випустити перші успішні сингли в стилі pop-rap. Деякі rap групи, такі як відповіли на це за допомогою gangsta (бандитського) rap. Команда N.W.A. використовувала звук PE, але зробила головний акцент на карикатурних сценах насильства, сексу, беззаконня, але після розколу групи музиканти Ice Cube, EAZY-E і Dr. Dre почали сольні кар'єри, а gangsta rap став розвиватися в цікавому напрямі. Під керівництвом Dre, gangsta придбав розкотистий біт і важкий бас від Funkadelic. У звуковому відношенні це було значно менш конфронтаційним, музика Public Enemy, тому незабаром це звучання перейшло в стиль Urban у виконанні таких музикантів Mary J. Blige. Через декілька років такі реппери, як Puff Daddy остаточно стерли межі між Hip-Hop і Urban soul, - ці два напрями неможливо розрізнити.


Миколаїв-Дністровський

http://vkontakte.ru/id14533381?40048

 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук:


Форма входу
Пошук
Друзі сайту
javascript:;" rel="nofollow" onclick="loginPopupForm(); return false;
  • Slim K.1.M.
  • Vulkan
  • Loga MC
  • Хай Уо!му Gрець
  • Миколаїв-Дністровський
  • Mykolaiv.at.ua